Test: Dunlop SportMax Roadsmart 1

  • Pinterest
In de voorbije winterse periodes voldeden de Dunlop Roadsmarts zeer goed. Vooral tijdens wisselende omstandigheden en bij volle regen blonken de sportieve toerbanden uit in grip en vertrouwen gevende feedback. Prettig is daarbij dat de gripniveau's redelijk stabiel zijn, ook in koude toestand hebben we geen klachten hierover. Op droog wegdek presteert de Roadsmart zoals vele sporttoerbanden, niet opvallend maar zeker ook niet slecht. Enig minpunt zou kunnen zijn dat bij droog weer de achterband iets aan feedback verliest. Dit betekent dus niet dat de grip zelf minder wordt maar dat er iets minder signalen doorkomen over die grip dan je door die bijzondere "natte" prestaties zou mogen verwachten. De Dunlop Roadsmart Sportmax heeft zich dan ook vooral bewezen als uitstekende winterband die een vlotte rijstijl ook in minder mooie omstandigheden heel goed mogelijk maken. De combinatie van MultiTread Compound en de Flex Steel-Joint Less Belt (FS-JLB) karkasconstructie werkt dus prima; grip, feedback en stabiliteit zijn onder de genoemde omstandigheden uitstekend. Over de duurzaamheid is nog niet veel zeggen, maar tot op heden is de slijtage bemoedigend.

Importeur: Hoco Parts

Zelf reden we met de 120/70 ZR17 voorband en de 180/55ZR17 achterband onder een KTM SuperDuke, verder zijn de volgende maten leverbaar:

Voor & achter

110/70 ZR 17 M/C (54W) TL 150/70 ZR 17 M/C (69W) TL
120/60 ZR 17 M/C (55W) TL 150/70 R 17 M/C 69V TL
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL
110/80 ZR 18 M/C (58W) TL 170/60 ZR 17 M/C (72W) TL
120/70 ZR 18 M/C (59W) TL 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL
110/80 R 19 M/C 59V TL 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL
160/60 ZR 18 M/C (70W) TL

Dunlop_Roadsmart-1-test

Plaats reactie